Korki 

Korki

Katalog

Dostępność
Stan:
Korki 
Opis  
Jest 10 produktów.
Pokazuje 1 - 10 z 10 elementów

ag22.jpg

Korki wlewu paliwa – budowa i przeznaczenie

Trzeba pamiętać, że korek zbiornika paliwa z czasem ulega degradacji na skutek oddziaływania warunków atmosferycznych, szczególnie ostrych mrozów. Zniszczeniu może ulec sama uszczelka – guma po dłuższym okresie eksploatacji twardnieje, przez co przestaje spełniać swoją rolę, paliwo może więc zacząć wyciekać przez korek. Warto więc zadbać o regularną wymianę korka.

Korek wlewu paliwa występuje w kilku wersjach. Klasycznym rozwiązaniem jest korek odkręcany. W niektórych markach samochodów wprowadzono rozwiązanie bardziej zaawansowane technologicznie, tak zwany system bezkorkowy. Podczas gdy typowy korek wlewu paliwa wymaga manualnego odkręcenia, system bezkorkowy pozwala otworzyć wlew za pomocą jedynie naciśnięcia klapy wlewu. Chroni on przed pobrudzeniem rąk, lecz przede wszystkim nie pozwala na zatankowanie niewłaściwym paliwem.

Rodzaje korków zbiornika paliwa – typ uniwersalny, korek wlewu paliwa na kluczyk i korek z filtrem.

Kolejnym, bardzo praktycznym rozwiązaniem jest korek zbiornika paliwa zaopatrzony w filtr. Pozwala on na oczyszczenie paliwa z zanieczyszczeń takich jak pyły czy krople wody. Polecanym do wszystkich modeli samochodów rozwiązaniem jest korek wlewu paliwa na kluczyk, zastosowanie którego chroni przed nieuprawnioną ingerencją osób trzecich.

W przypadku samochodów zaopatrzonych w typowy wlew można wybierać spośród bardzo wielu rodzajów korków. Szeroko dostępnym i niedrogim rozwiązaniem jest korek zbiornika paliwa uniwersalny. Pasuje do praktycznie wszystkich modeli samochodów. Trzeba jednak pamiętać, że nie w każdym z nich taki korek wlewu paliwa zapewni odpowiednią jego szczelność – może się zdarzyć, że niewielka ilość paliwa będzie wyciekała, należy więc obserwować, czy taki korek właściwie spełnia swoją rolę. Wówczas można go potraktować jedynie jako rozwiązanie tymczasowe.

ag23.jpg