Producent
Cena
-
od
do
36,91 zł
Cena netto: 30,01 zł
36,91 zł
Cena netto: 30,01 zł
49,93 zł
Cena netto: 40,59 zł
49,94 zł
Cena netto: 40,60 zł
Kanister 10 l - zalety
Niewielki, poręczny kanister 10 l doskonale sprawdza się w sytuacjach awaryjnych. Mała pojemność sprawia, że taki kanister nie stanowi dużej pomocy w długich trasach po bezdrożach, jest jednak idealny, gdy potrzebujemy jedynie odrobiny paliwa, by dojechać do najbliższej stacji benzynowej. Zaletą niewielkiej pojemności jest również stosunkowo niewielka waga – dzięki temu kanister 10 l nadaje się również dla osób słabszych, kobiet czy ludzi starszych. Niewątpliwą zaletą tak niewielkiego kanistra jest też stosunkowo niewielka ilość miejsca, jaką zajmuje w samochodzie. Dzięki temu idealny jest do przewożenia paliwa w małych pojazdach osobowych.
Jaki kanister 10 l wybrać?
Wybierając kanister do samochodu musimy mieć na uwadze nasze potrzeby i możliwości – kanister musi mieścić odpowiednią ilość paliwa, ale także być na tyle poręczny, aby kierowca był w stanie z niego skorzystać. Kanister 10 l można kupić zarówno w wersji metalowej, jak i plastikowej. Kanister metalowy ma większą wagę niż plastikowy, co może utrudniać jego podniesienie, jednak z kanistra metalowego wygodniej jest przelać benzynę do baku. Kanistry metalowe mają przede wszystkim tę przewagę nad plastikowymi, że są znacznie on nich trwalsze. Dzięki temu nie musimy martwić się o uszkodzenie zbiornika podczas długotrwałego przechowywania w samochodzie. Kanistry takie pokryte są powłoką specjalnej farby, dzięki czemu metal nie wchodzi w reakcję z przechowywanym paliwem. Pod korkiem kanister 10 l posiada zazwyczaj uszczelkę, która dodatkowo zabezpiecza przed rozlewaniem się paliwa. Choć kanister metalowy ma wiele zalet, to dla osób, które wożą ze sobą paliwo jedynie dla zabezpieczenia się w sytuacjach podbramkowych kanister 10 l zrobiony z plastiku jest zupełnie wystarczający. Należy przy tym wybierać produkty sprawdzonych producentów, aby mieć pewność, że plastik jest odpowiednio trwały, oraz że wyeliminowane jest ryzyko zapłonu paliwa podczas jego przelewania do baku.
Kanister 20 l – praktyczne rozwiązanie do samochodów osobowych
Choć regularne niedobory paliwa na rynku na szczęście należą do przeszłości, to jednak każdy kierowca, nawet najbardziej doświadczony, może znaleźć się w sytuacji podbramkowej. Ryzyko takie istnieje szczególnie podczas dłuższych tras na terenach niezabudowanych. Warto więc na wszelki wypadek zaopatrzyć się w kanister. Jedną z opcji wybieranych najczęściej jest kanister 20 l – jego przewożenie nie jest bardzo kłopotliwe, a pozwala na zabezpieczenie się w sytuacji kryzysowej. Kanister 20 l daje spore poczucie bezpieczeństwa w trasie. Siłą rzeczy zajmuje jednak trochę miejsca – sprawia to, że w najmniejszych samochodach osobowych może zabraknąć dla niego miejsca. W przypadku tych pojazdów, zużywających stosunkowo niewiele paliwa, wystarczający może okazać się zbiornik o mniejszej pojemności. Kanister 20 l zmieści się za to w każdym większym samochodzie osobowym, powinien też znaleźć się w każdym sportowym samochodzie terenowym.
Kanister 20 l – plastikowy czy metalowy?
Kanister 20 l zrobiony z plastiku od metalowego odróżnia przede wszystkim trwałość – kanistry metalowe mają znacznie większą żywotność. Można je przyczepić do samochodów terenowych i użytkowych, nie martwiąc się o uszkodzenia mogące powstać podczas jazdy. Choć kanistry plastikowe są lżejsze, to z tych metalowych wygodniej jest przelewać paliwo do baku, co ma większe znaczenie niż sama waga. Kanister 20 l zrobiony z metalu, jak również jego mniejsza czy większa wersja, powinien być zaopatrzony w sztywny lejek, mocowany na sztywno na wlewie. Znacznie usprawnia on przelewanie paliwa z kanistra do baku. Kanister 20 l wykonany z plastiku standardowo zaopatrzony jest w również plastikowy lejek z elastyczną rurką. Niewielka średnica rurki oraz jej elastyczność pozwalają na przelewanie paliwa do niemal każdego rodzaju wlewu, jednak takie rozwiązanie nie zapewnia stabilności zbiornika podczas przelewania benzyny. Z tego powodu czynność ta staje się, wbrew pozorom, znacznie bardziej kłopotliwa.