Producent
Cena
-
od
do
Korki wlewu paliwa
Korek wlewu paliwa służy zamknięciu otworu wlewu baku. Do produkcji korków używa się odpowiedniego metalu lub specjalnej odmiany plastiku. Surowce te odporne są na oddziaływanie chemikaliów zawartych w paliwie. Pomiędzy korkiem a wlewem umieszczona jest gumowa uszczelka, zapewniająca szczelność korka i uniemożliwiająca wylewanie się paliwa z baku podczas wykonywania ostrych manewrów.
43,05 zł
Cena netto: 35,00 zł
20,66 zł
Cena netto: 16,80 zł
22,39 zł
Cena netto: 18,20 zł
20,66 zł
Cena netto: 16,80 zł
24,11 zł
Cena netto: 19,60 zł
46,84 zł
Cena netto: 38,08 zł
22,39 zł
Cena netto: 18,20 zł
25,83 zł
Cena netto: 21,00 zł
40,50 zł
Cena netto: 32,93 zł
77,49 zł
Cena netto: 63,00 zł
26,76 zł
Cena netto: 21,76 zł
51,66 zł
Cena netto: 42,00 zł
Korki wlewu paliwa – budowa i przeznaczenie
Trzeba pamiętać, że korek zbiornika paliwa z czasem ulega degradacji na skutek oddziaływania warunków atmosferycznych, szczególnie ostrych mrozów. Zniszczeniu może ulec sama uszczelka – guma po dłuższym okresie eksploatacji twardnieje, przez co przestaje spełniać swoją rolę, paliwo może więc zacząć wyciekać przez korek. Warto więc zadbać o regularną wymianę korka.
Korek wlewu paliwa występuje w kilku wersjach. Klasycznym rozwiązaniem jest korek odkręcany. W niektórych markach samochodów wprowadzono rozwiązanie bardziej zaawansowane technologicznie, tak zwany system bezkorkowy. Podczas gdy typowy korek wlewu paliwa wymaga manualnego odkręcenia, system bezkorkowy pozwala otworzyć wlew za pomocą jedynie naciśnięcia klapy wlewu. Chroni on przed pobrudzeniem rąk, lecz przede wszystkim nie pozwala na zatankowanie niewłaściwym paliwem.
Rodzaje korków zbiornika paliwa – typ uniwersalny, korek wlewu paliwa na kluczyk i korek z filtrem.
Kolejnym, bardzo praktycznym rozwiązaniem jest korek zbiornika paliwa zaopatrzony w filtr. Pozwala on na oczyszczenie paliwa z zanieczyszczeń takich jak pyły czy krople wody. Polecanym do wszystkich modeli samochodów rozwiązaniem jest korek wlewu paliwa na kluczyk, zastosowanie którego chroni przed nieuprawnioną ingerencją osób trzecich.
W przypadku samochodów zaopatrzonych w typowy wlew można wybierać spośród bardzo wielu rodzajów korków. Szeroko dostępnym i niedrogim rozwiązaniem jest korek zbiornika paliwa uniwersalny. Pasuje do praktycznie wszystkich modeli samochodów. Trzeba jednak pamiętać, że nie w każdym z nich taki korek wlewu paliwa zapewni odpowiednią jego szczelność – może się zdarzyć, że niewielka ilość paliwa będzie wyciekała, należy więc obserwować, czy taki korek właściwie spełnia swoją rolę. Wówczas można go potraktować jedynie jako rozwiązanie tymczasowe.
Korki wlewu paliwa metalowe
Korek wlewu paliwa, również ten założony oryginalnie, z czasem wymagać może wymiany. Jaki wybrać – korek wlewu paliwa metalowy czy plastikowy? Zarówno jedne jak i drugie produkowane są ze specjalnych materiałów, które nie wchodzą w reakcje z chemikaliami zawartymi w paliwie. Korek wlewu paliwa metalowy pokryty jest specjalną warstwą ochronną, chroniącą metal. Plastikowy natomiast produkowany jest z odpornej odmiany plastiku.
Korki wlewu paliwa plastikowe
Zarówno korek wlewu paliwa plastikowy, jak i metalowy, z czasem może wymagać wymiany. Co prawda sam korek produkuje się z materiałów odpornych na oddziaływanie chemikaliów zawartych w paliwie, jednak degradacji ulega, po latach użytkowania, gumowa uszczelka znajdująca się pomiędzy korkiem a wlewem. Guma z czasem zaczyna twardnieć na skutek oddziaływania warunków atmosferycznych, zwłaszcza zaś silnych mrozów. Sprawia to, że uszczelka przestaje być w pełni nieprzepuszczalna.